Od czasów budowy obwodnicy Prudnika i Białej, to największa drogowa inwestycja w powiecie prudnickim. Koszt budowy wynosi 29,8 miliona złotych. Odcinek drogi ma około 6 kilometrów długości i składa się z dwóch różnych części.
Pomiędzy Lubrzą a Białą na długości ok. 2 kilometrów, prawie gotowa jest już zupełnie nowa droga, biegnąca równolegle do starej Alei Lipowej. Na tym odcinku prowadzone są obecnie prace w rejonie Dobroszowic i na wjeździe od strony Lubrzy.
Stare, zabytkowe lipy będą zacieniać przejazd rowerzystom, ale nawierzchnia drogi jest tu też przebudowywana. Na całej długości zdjęto stary i zniszczony asfalt, na części trasy zastąpiła go już nowa nawierzchnia, prawie gotowe są także prace kanalizacyjne. Częściowo wykonane są roboty ziemne i kanalizacyjne.
- Trasa będzie częścią 15-kilometrowego traktu turystycznego, zapewniającego bezpieczny przejazd rowerem z Prudnika aż do Mosznej - mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich, który w ostatnią środę zaprosił dziennikarzy do zwiedzenia placu budowy.
Przebudowa drogi 414 z Prudnika do Opola to jedna z 12 inwestycji, prowadzonych obecnie przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Prace bardzo sprawnie prowadzi firma DROG-BUD spod Częstochowy.
- Roboty drogowe wykonano w ok. 70 procentach. Prace kanalizacyjne na całej długości także w ok. 70 procentach - ocenia Arkadiusz Branicki. - Do budowy użyto ok. 58 tys. ton tłucznia. Aby to przewieść potrzeba około 2 000 ciężarówek! Poszło 10 tys. ton mas bitumicznych (ponad 300 ciężarówek). Wybudowano około 1700 metrów bieżących rurociągów dla kanalizacji deszczowej.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?