2 stycznia na facebookowym profilu Szkoły Głównej Handlowej pojawiła się informacja o poszerzeniu identyfikacji graficznej uczelni o nowoczesne logo. Jest ono dość proste – składa się z trzech niebieskich liter na białym tle lub odwrotnie, białych na niebieskim. Jak informują władze uczelni, ma być używany w „codziennej komunikacji”. Tradycyjny herb, ze statkiem, będzie stosowany jedynie w „wybranych prestiżowych sytuacjach”.
Nowe logo zostało przygotowane przez pracownię KOTBURY, kierowane przez Andrzeja Budka i Jacka Eberta. Dlaczego wybrali taką koncepcję?
- Projektanci, przygotowując się do nowego opracowania znaków SGH, poszukiwali rdzenia tożsamości wizualnej i komunikacyjnej uczelni. Uniwersalny okazał się skrót nazwy uczelni – jej najbardziej rozpoznawalny znak – czytamy na stronie uczelni.
Nowa identyfikacja ma być systematycznie wdrażana w ciągu tego roku.
A tymczasem swoją opinię o uproszczonym logo wyrazili studenci SGH. Dominują nieprzychylne komentarze:
- Pewnie długo nad tym myśleli – szydzi jedna ze studentek.
- Prymitywizm tego loga poraża. Ja osobiście czuje się zażenowany, że moja była uczelnia jest tak nieudolna w tak podstawowym aspekcie jak logotyp – pisze inny student.
- Takie logo to cios wymierzony w absolwentów marketingu uczelni – podsumowała kolejna.
Jak donosi Gazeta.pl stworzenie nowego logo, odnowienie historycznego herbu na podstawie przedwojennej pieczęci, określenie typografii i innych elementów uczelnia zapłaciła 14 tysięcy 760 złotych.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?